RUTA 4: CONJUNTA

RUTA 4: ITINERARI  CONJUNT

ESTACIÓ SUPERIOR FUNICULAR DE VALLVIDRERA – PANTÀ DE VALLVIDRERA

00:00 h. - 0,000 km.: Baixarem desde l'Estació Superior del Funicular de Vallvidrera a la Plaça de Vallvidrera on s'inicia l'itinerari descendint per la carretera en direcció a les Planes. En arribar al mercat seguir pel desviament a l'esquerra
Seguint el carrer superarem, a la nostra dreta, una plaça (Font i Bar) seguint el descens, passant al costat d'un centre de reciclatge de Medi ambient, a la dreta de la nostra marxa.
Amb una inicial vista de la Muntanya de Montserrat seguirem el descens fins a un encreuament. L'itinerari segueix per la pista tancada amb una cadena.
En pocs minuts arribarem a la presa del Pantà de Vallvidrera
00:18min. - 01,090 Km.: Presa Pantà de Vallvidreda.

PANTÀ DE VALLVIDRERA – SANTA MARIA DE VALLVIDRERA

SORTIDA: 13h. Estació Superior Funicular Vallvidrera

Recorregut: 700 m. (aprox.)
Horari: 00h 12 min.
Desnivell: -14
00 h 00 min. Presa Pantà de Vallvidrera
Seguirem un camí amb escales a la nostra dreta, per una pista amb plataners a dreta i esquerra o per l'altre banda del Pantà baixan per una zona de picnic.
00h 02 min. : Casa del Guarda.(Visites guiades)
00 h 05 min.:.Mina Grott
Seguint el descens superarem per una pista cimentada, cadena i en  pocs minuts cruïlla, seguir el camí de terra a la nostra dreta en direcció a Santa Maria de Vallvidrera, fins a un encreuament seguint a l'esquerra pel denominat Camí de les Llenegues, barrat  amb una cadena, que superarem. Descens per una pista i camí fins a arribar novament a una cadena. A l'esquerra arribarem A Santa Maria de Vallvidrera.
00 h 12 min. Santa Maria de Vallvidrera (Esglèsia esmentada al segle. X.  Esglèsia actual gòtic tardà  (S.XVI)